مين جهنده صياد؛ سورپرايز سپاه براي شکار بالگردهاي مهاجم

اما جداي از همه اين مين‌ها که در نوع خود، قطعا کارآيي و قابليت‌هاي مختلف و قابلي دارند، مين جهنده صياد از ويژگي متمايز و البته بسيار مهمي برخوردار است که در نبردهاي ميداني کاربرد فراواني دارد.

مين جهنده صياد، يک مين بسيار کارآمد است که در روي زمين کارگذاشته شده و خدمه آن در جايي دورتر، موضع گرفته و در زمان مناسب مين را منفجر مي‌کند اما انفجار اين مين جهنده، هماننده مين‌هاي ديگر نيست بلکه با انفجار اوليه مين، حدود 30 بمب کوچک به بالا پرتاب شده و و تا ارتفاع 100 الي 150 متر بالا مي‌روند.
پس از پرتاب عمودي اين بمب‌هاي کوچک و انفجار آنها در آسمان، در يک خط عمودي از ارتفاع 30 الي 150 متري زمين هر پرنده متخاصمي حضور داشته باشد، هدف قرار گرفته و اگر منهدم نشود، حتما با آسيب جدي مواجهه خواهد شد.
ناگفته نماند که هر يک از بمب‌هاي درون مين، طبق تنظيمات قبلي، در ارتفاع مشخص منفجر خواهند شد و اين نشان مي‌دهد که نظم خاصي در ميان بمب‌ها براي هدف قراردادن اهداف وجود دارد.
هنوز از تعداد دقيق بمب‌هاي داخل اين مين و شدت انفجار آنها خبري منتشر نشده اما به طور کلي اين مين‌ها، ساخت جهاد خودکفايي نيروي زميني سپاه هستند که در هفتم اسفند ماه سال گذشته و در رزمايش بزرگ پيامبر اعظم 9 رونمايي و تست ميداني شدند.

اين استراتژي بيشتر براي شکار بالگردها در نبردهاي نزديک کارآيي دارد يعني درست زماني که بالگردهاي دشمن وارد ميدان شده و قصد دارند مواضع دفاعي را هدف قرار دهند اما به ناگاه به سلاحي که روي زمين نيست و بالگرد با تمام رادارها و حسگرهايش نمي‌تواند آن را شناسايي و منهدم کند، مواجه شده و خودش شکار مي‌شود.
قطعا شکار اعم از انهدام يا ايجاد آسيب جدي در بالگردهاي چند ميليون دلاري با يک يا چند مين جهنده صياد که قيمتي ده‌ها برابر کمتر از بالگرد دارد، بسيار کم‌هزينه‌تر و کم‌زحمت‌تر از آن چيزي است که در جنگ‌ها براي شکار بالگردها بکار گرفته مي‌شود و اين يعني سورپرايز سپاه پاسداران براي بالگردهاي مهاجم چند ميليون دلاري.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 فروردين 1394برچسب:, | 12:41 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.